Biecentrets Medlemsudflugt den 10. juni 2015

gik til Haven i Hune, Faarup Skovkro, Blokhus Vildreservat og Tranum Lys og Glas.

Udflugten startede kl. 8,00 fra Biecentret, med en helt ny bus fra Faarup Turistbusser. Der var kun 45 deltagere, idet 3 havde meldt afbud til at deltage.

Vi ankom til Hune 9,25, hvor den medbragte formiddagskaffe blev nydt.

Der var kl. 9,45 bestilt adgang til Anne Justs Haven i Hune. Besøget startede med at vi fik fortalt lidt om Anne Just, og om hvordan hun over en årrække havde plantet og indrettet Haven. Vi blev også orienteret om hendes malerkunst, på såvel lærred som på keramik.

Vi gik rundt i haven halvanden time, og nød synet de flotte blomster, malerierne og den flot dekorerede keramik.

Derefter kørte vi med bussen en lille tur gennem Blokhus til stranden, hvor bussen vendte. Da der var en strid vestenvind, var der store bølger på havet. Kl. 12. ankom vi til Faarup Skovhus, hvor vi fik serveret Tarteletter og Flæskesteg. Der var en usædvanlig langsom betjening, så det tog 2 timer at spise, vi havde kun afsat halvanden time. Tarteletterne var kun lunkne, men Flæskestegen var god.

Vi var nogle der var enige om, at servering af middag til 46 personer kan vi klare bedre i Biecentret.

Med godt en halv times forsinkelse kørte vi tilbage gennem Blokhus til Blokhus Vildreservat, hvor vi af ejeren blev guidet ud i området. Dådyrene og Krondyrene så vi ikke meget til, idet de var for langt ude i området.

Nogle af deltagerne gik ud i en anden del af området, medens andre blev kørt derud på traktorvogn.

Formålet med at komme langt ud i terrænet, var at se 22 bisonokser, nogle med nyfødte kalve, løbe rundt i en indhegning. Vi fik af guiden, levende og interessant fortalt om bisonokser, bisonernes historie, om deres levemåder og om formålet med at han havde bisonerokser.

Herefter drak vi medbragt kaffe og ejeren af Blokhus Vildreservat gav kringle. Desværre blæste der en strid vind, hvilket tog lidt af fornøjelse.

Sidste stop på udflugten var Tranum Lys og Glas, hvor der var rigtig mange flotte og spændende ting til salg. På grund af tidnød var vi der kun i 25 minutter. Nogle fik lavet en lille handel.

Busturen hjem til Hobro, gik over Aggersundbroen, og vi var ved Biecentret kl. 18,15.

Chaufføren Valdemar fra Faarup Turistfart skal have ros for den pæne kørsel og fordi han var god til at finde rundt på de smalle veje Nordenfjords.

Da udflugten sluttede ved Biecentret faldt der flere bemærkninger om, at det havde været en god udflugt.